August 11, 2011

1 - 11 - 21 - 27 - 46 - 48

Yok Lost falan olmadım ama Lost'taki Hurley kadar da şanslı değildim. Tam on yıl önce bugündü. Bugün günlerden cumartesiydi o zaman. 2 hafta önce 26 yaşını doldurmuş geeencecik bir adamdım. Bir kaç hafatalığına tatildeydim, epey sıcak bir Ayvalık günüydü o gün. Benim için önemi ise o günün, şansımın dönmesine ramak kalmış olmasıydı. 

Sarımsaklı'ya denize giderken Ayvalık meydanının arkasındaki küçük büfenin önünde durduk, alelacele arabadan indim ve bir koşu gidip tam kolon sayısal loto oynadım. Her hafta yaptığım gibi. Kuponu salı gününe kadar katlı bir şekilde duracağı cüzdanıma yerleştirdim. Sonra kumlara uzandım, denize girdim, biraz müzik dinledim, tostumu yedim, kolamı içtim, birazcık daha bronzlaştım, gereksiz muhabbetler ettim arkadaşlarımla o sıradan günde. Oysaki o gün benim hayatımın değiştiği gün olabilirdi. Nasıl mı? 

Meğerse o gün Ayvalık'taki o küçük büfenin makinesi rakamları sıralarken benim için büyük kendisi için küçük bir hata yaparak rakamlardan birini yanlış yazmıştı. Salı günü kuponu kontrol ederken tek tek daire içine aldığım numaraların orta yerinde o daire zincirini bozan bir boşluk oluşmuştu bu yüzden. Oysa makine 21 yerine 19 yazmış olsaydı altı tane daire birbirlerine değe değe halay çekiyor olacakları tey tey tey ben de eşlik edecektim onlara. Ama olmadı işte. Ben kupona baktım, kupon bana baktı. Haksızlık etmeyeyim, 5 tutturmak da yaklaşık 2,5 milyonda bir şans ama kaçan balık büyük olunca insan yakaladığı küçük balığa da sevinemiyor doğruya doğru. Ben de öyle yaptım. sevinemedim, sevinmedim. Hatta iki gün sinir oldum talihime. Niye gösterip de vermedi diye.

İşte hayatımda şansın bana en yaklaştığı an 10 yıl önce bugündü. Üstelik 6 bilen de çıkmamıştı ve epey bir meblağ devir etmişti bir sonraki haftaya. Ama talih bu oyunu benimle birlikte 273 kişiye daha oynamış, nanik yapıp kaçmış. Eğer kaçmasaydı hayatım nasıl olurdu bilmiyorum ama kazandığım küçük meblağın bile hayatıma değişiklik kattığını düşünürsek güzel olurdu be! 

Bugün cumartesi değil ama süper loto günü.  O halde oynamak lazım, şansı bir kez daha yoklamak lazım. Kim bilir belki 10 yıl sonra bir daha çalar şans kapımı. Ne bomba olur ama! 11 Ağustos özel İsmail çekilişi! Hadi bakalım :)

   

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Paylaş