August 13, 2011

Bisiklet keyfi iğne olup acıtmasın

Geçen ay İzmir'de bisiklet sürmek için güzel bir rota önermiştim, Kent Ormanı'ndan İnciraltına doğru. Sonrasında duyduğum ve benim de başıma gelen bir şeyden ötürü o güzergahın çok da güvenli olmadığını düşünmeye başladım. Gerçi halen gündüzleri Kent Ormanı'nın içinden sorunsuz bir şekilde geçiyorum ama bir kaç hafta önce gece yarısı peşimden koşan köpekler yüreğimi epey bir ağzıma getirdi. Çünkü hemen bir gün öncesinde bir arkadaşımdan bununla ilgili bir hikaye duymuş, oldukça ürkmüştüm. O zamana kadar bana hiç bulaşmayan köpeklerin o hikayenin hemen ertesi günü başıma gelmesi de ayrı bir ilginç konu tabi. Şubat ayında arkadaşım bir gece yalnız geçerken oradan köpekler kovalıyor ve bacağından ısırmışlar. Etrafını sarmış 8-9 köpekten oradan geçen bir araçtaki kişi vasıtasıyla kurtarılmış. Tabi nihayetinde 6 hafta boyunca iğne olmak durumunda kalmış. 

Benim de en korktuğum şeydir bir köpek tarafından ısırılmak. Küçüklüğümden beri çok köpek koşturdu peşimden ama şükür ki korktuğum başıma gelmedi hiç. Bu korkunç hikayeyi dinledikten hemen bir gün sonra İnciraltı'ndan eve dönerken Kent ormanını kullandım, sorunsuz bir şekilde geçtim ve tam kapıdan çıkmak üzereydim ki bir grup köpek havlayarak bana doğru koşmaya başladı. Hızlıca kapının dışına çıktım ve durdum çünkü iki tanesi 1 metre yakınıma kadar gelmişti. Diğerleri de parmaklıkların arka tarafından havlamaya devam ediyorlardı. Olanca sesimle onlara "ne var" diye bağırdım, cevap vermediler tabi sadece havlamayı kesti hemen karşımda duran. Ben de fırsattan istifade bisikletten inip yavaş yavaş yürümeye başladım. Sonra onlarda içeriye girdiler. Böylece kurtulmuş oldum. eğer beni içeride kıstırsalardı sanırım fena olacaktı. Sonuçta mekan onların diyecek bir şey yok.

Geçen gece de Bahadır Konak meydanından otobüse binmek üzere yürürken bir grup köpeğin saldırma girişimine maruz kaldı. O da oradan geçen bir kaç kişinin de yardımıyla atlattı durumu. Velhasıl İzmir gece saatlerinde çok tekin değil. Hele de bisiklet sürüyorsanız. Biliyorsunuz köpeklerin hareket eden tekerleklere karşı bir gıcıkları var. 

Bu yüzden bir kaç önlem almakta fayda var bisiklet sürmeye çıkarken. Sanırım bunlardan en iyisi yalnız sürmemek. Çünkü grup halinde olan bisikletlilere pek bulaşmıyor köpekler. Benim gözlemlediğim bu. Bir diğeri de piyasada satılan köpek uzaklaştırıcı düdükler. Onların duyabileceği ve rahatsız oldukları bir frekanstan ses çıkaran bu düdüklerin köpekleri uzak tutmaya yaradığı söyleniyor. Ne kadar işe yarıyor bilmiyorum ama denemeye değer. Köpekleri severim ama öyle içli dışlı olmayı da istemiyorum doğrusu. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Paylaş