July 23, 2011

İzmir'de bisiklet sefası

İzmir'in en sevdiğim yanı bisiklet sürebilme şansımın olması. Ankara'da neredeyse imkansızdı. Trafiğin yoğunluğu, şöförlerin kabalığı, bisiklet yolunun olmayışı gibi bir çok nedenden ötürü çok istememe rağmen Ankara'da bisiklet almaya cesaret edememiştim. İzmir'e taşınma kararı aldığımda yaptığım ilk planlardan biri bisiklet almaktı. Almadım ama Bahadır'ın kenara atıp çürümeye terk ettiği bisiklete küçük bir bakım yaptırdıktan sonra benim oldu. O gün bugündür fırsat buldukça biniyorum. Aslında küçük bir bisiklet grubumuz da oldu olacaktı ki diğer arkadaşların yoğun işlerinden bir türlü o grup tam manasıyla bir araya gelemedi. Bazen birisi, bazen ikisi eşlik ettiler bana ama genelde yalnız sürüyorum.


Önceleri Küçükyalı - Kordon hattında ya da en fazla Alsancak'a kadar sürüyordum. Sonra bir gün Göztepe köprüsü sınırını geçtim, Üçkuyular iskelesini de biraz geçtikten sonra girdiğim İzmir Kent Ormanı'nın otopark kısmından geriye döndüm. Hafta sonuydu ve mangal dumanından göz gözü görmüyordu. Eve gelince Google Earth'ü açtım ve ötesi ne diye baktım. Kent ormanının içindeki yol bir köprüyle başka bir kara parçasına bağlanıyor, o kara parçası ince uzun küçücük bir ada, o da yine küçük bir köprüyle İnciraltı'na bağlanıyor. Tabi çok sevindim bunu gördüğüme. Harita üzerinde güzel bir  ve hemen o yolu denemek istedim. (Aşağıdaki resimdeki parkur)
Parkur 
Bir kaç gün sonra da sürdüm o istikamete doğru. Oldukça keyifli bir rota. Özellikle de akşam üzeri gün batımına doğru. Sonrasında da benim favori rotam haline geldi orası. Çünkü her ne kadar Alsancak'a kadar bisiklet yolu olsa da, varmış gibi görünse de, yayalardan dolayı ağız tadıyla keyifli bir sürüş yapılamıyor o tarafa. Özellikle Konak vapur iskelesinden sonraki kısım problemli. Hele pasaport kısmını huzurlu bir şekilde geçebilmek için sağlam bir sinir sistemine ve evliya sabrına sahip olmak gerekiyor. O yüzden ben Alsancak tarafından ziyade İnciraltı istikametine sürmeyi tercih ediyorum. Orada da bisiklet yolunun iki katı genişlikte yayalara ayrılmış boş alan olmasına rağmen yayalar nedense bisiklet yolundan yürümeyi seçiyor ama zili çıngırdatınca çekiliyorlar kenara. 

Benim evden İnciraltı'na gidip dönmek tam 15 km. Çok uzun bir parkur sayılmaz ama bana yetiyor. İzmir'de bir kaç tane bisiklet turu düzenleyen grup var. Şimdilik herhangi birine dahil olmayı düşünmüyorum. Kalabalık bir gruptan ziyade yalnız ya da en fazla 2-3 arkadaşla sürmeyi tercih ederim. Ne kadar az insan o kadar az kural  :) 
Ama o gruplarla turlara katılmak isteyenler olabilir. Onlar için işte o gruplardan bazılarına ulaşabileceğiniz linkler: 







No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Paylaş